πηγη η φωνή της Ύδρας
Ομόφωνη η απόρριψη του αιτήματος κατασκευής λιμένα στο Μετόχι από το Δ.Λ.Τ.Ε
Στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ερμιόνης Δευτέρα 12/11/12 συζητήθηκε το θέμα αδειοδότησης κατασκευής προβλήτα του λιμανιού στο Μετόχι, το οποίο όμως απορρίφθηκε ομόφωνα. Στο συμβούλιο ήταν παρόντες ο Δήμαρχος Ύδρας Άγγελος Κοτρώνης, ο Αντιδήμαρχος Γιάννης Παστός, Δημοτικοί σύμβουλοι, ο Πρόεδρος του Δ.Λ.Τ.Υ. Αθανάσιος Μερτζάνης, ο Γ.Α.Ε π. Ακίνδυνος Δαρδανός και πλήθος Υδραίων πολιτών.
Στο συμβούλιο διατυπώθηκαν οι διαφωνίες της πλευράς της Ερμιόνης για κατασκευή προβλήτα βάσει της υπάρχουσας μελέτης του δικού μας Λιμενικού Ταμείου. Ήρθαν στο φως 500 υπογραφές πολιτών του Δήμου Ερμιονίδας οι οποίοι ήταν κατηγορηματικοί στη μη συναίνεση της μελέτης. Επιπλέον εκφράστηκαν φόβοι από τον εμπορικό κόσμο της Ερμιόνης πως ο τουρισμός μεταφέρεται μέσω Μετοχιού στην Ύδρα και οι ίδιοι έχουν οικονομικές απώλειες. Καθώς επίσης διατυπώθηκε η ανησυχία πως αν γινόταν ένα λιμάνι στο Μετόχι ξαφνικά θα διαταρασσόταν όλη η κίνηση στην περιοχή και πιθανόν να είχε τη μορφή της μαρίνας.
Να θυμίσουμε εδώ πως πριν από ένα χρόνο ο Δήμαρχος Ερμιονίδας κ. Δημήτρης Καμιζής είχε ενημερώσει τη «Φωνή της Ύδρας» πως είχε δοθεί η σχετική άδεια από το Δήμο τους για να γίνει το έργο στο Μετόχι, με ομόφωνη τότε απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Επιπλέον είχε τονίσει πως στο πλαίσιο της καλής γειτονίας είναι αναγκαίο, όπως άλλωστε είχε ανοιχτά προτείνει, η Ύδρα, η Ερμιόνη και οι Σπέτσες που τους δένει κοινή ιστορία και παράδοση, η ίδια θάλασσα μάλιστα, να οργανωθούν σ’ ένα κλίμα καλής συνεργασίας και κοινής γραμμής και να συζητήσουν τα αναπτυξιακά τους ζητήματα. Επίσης πρόσφατα στο τεύχος μας Οκτωβρίου 2012 σε ερώτησή μας για την εξέλιξη του ζητήματος, ο κ. Καμιζής μας είχε διαβεβαιώσει πως εκκρεμεί η απόφαση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ερμιόνης και πως το ζήτημα του λιμανιού βαίνει σε θετική εξέλιξη.
Τι άλλαξε από τότε και η στάση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου της Ερμιόνης καταργεί την οποιαδήποτε προέκταση του προβλήτα, ακόμα και αυτή των 5 μέτρων με 25 μέτρα εκατέρωθεν που αφορά στην προφύλαξη των σκαφών από άσχημο καιρό; Γιατί ζήτησαν τώρα νέα μελέτη, πράγμα που σημαίνει πως ένας χρόνος χάθηκε σε άκαρπη αναμονή; Και γιατί υποβάλλουν την Ύδρα και το Δ.Λ.Τ.Υ σε νέα μελέτη που προϋποθέτει μεγάλο κόστος περίπου 15.000 ευρώ και κατόπιν την υποβάλλουν σε εκ νέου διαδικασίες εγκρίσεων από υπηρεσίες; Υπάρχει πια πρόθεση να εξυπηρετηθεί το νησί μας από έναν πλέον επεκταμένο προβλήτα που φυσικά ανήκει στο Δήμο Ερμιονίδας και μας παρέχει ευεργετική βοήθεια; Είναι η Ύδρα ενωμένη σ’ αυτή την προσπάθεια ή μικρές ομάδες επιδιώκουν να προσβάλλουν αυτή την ενότητα με αποτέλεσμα οι γείτονές μας να μην έχουν ξεκάθαρη εικόνα για το τι πραγματικά θέλουμε;
Αυτά και άλλα ερωτήματα έρχονται τώρα στο προσκήνιο. Δεν αντιλέγουμε πως το λιμάνι ανήκει στο Μετόχι Ερμιονίδας και τις αποφάσεις σεβόμαστε πως τις έχουν οι αιρετοί του τόπου αυτού. Εμείς όμως στο πλαίσιο της καλής συνεργασίας αιτούμαστε τη βοήθεια των γειτόνων μας, μια βοήθεια που αφορά στην εξυπηρέτηση του νησιού μας. Μην ξεχνάμε πως ο κόσμος που μας επισκέπτεται από το Μετόχι κατά το πέρασμά του σταματά στην Ερμιόνη, στο Κρανίδι, στα γειτονικά χωριά και κινεί αναμφισβήτητα τα μαγαζιά της περιοχής. Επιπλέον η δυνατότητα πρόσβασης από το Μετόχι διευκολύνει όταν τα ιπτάμενα δε δύνανται να ταξιδέψουν λόγω καιρικών φαινομένων. Εξάλλου η δίοδος αυτή βοηθά σε πολλές περιπτώσεις τους ασθενείς του νησιού μας, που τότε το Μετόχι γίνεται γι’ αυτούς σημείο σωτηρίας.
Επειδή θεωρούμε πως τα ζητήματα επιλύονται με συζητήσεις που θέτονται και από τις δυο πλευρές επί ίσοις όροις και όχι με διάθεση αρνητική και επικριτική. Και επίσης επειδή πιστεύουμε πως δεν πρέπει να εγκαταλείπουμε τον αγώνα. Οφείλουμε εδώ να δούμε το θέμα με μεγαλύτερη διάθεση συνεργασίας, ευελιξία και επιχειρήματα που θα αναστρέψουν το άσχημο κλίμα.